Dr Mahathir, pakar tumbangkan PM, pemimpin politik

  • 🎬 Video
  • ℹ️ Description
Invalid campaign token
Dr Mahathir, pakar tumbangkan PM, pemimpin politik 4
Perang proksi di antara Tun Dr Mahathir Mohamad dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak seolah-olah belum sampai penghujungnya dan masih berlarutan.

Memegang tampuk negara selama 22 tahun, Mahathir bukan calang-calang ahli politik yang boleh diketepikan begitu sahaja.

Infovideo kali ini menjejak pemimpin dan perdana menteri yang berjaya ditumbangkan mahupun dicalarkan oleh beliau.

Mereka termasuk Tunku Abdul Rahman.

Download — Dr Mahathir, pakar tumbangkan PM, pemimpin politik

Download video
💬 Comments on the video
Author

Aku sayang Tun Mahathir.. Semoga dipanjangkan umur Dan diberi kesihatan pada Tun..

Author — Suraya Tsukino

Author

Errmm skong lah tun tu... tpi pkir lah ad ke pm dlu nak bgi duit kat rakyat mcm skrang.
Rakyat xskong bn just sbb gst n k'naikan hrga brng n mnyak je

Author — Hasniza Niza

Author

tun mahathir pakar memecahbelahkan melayu dalam malaysia, dia ada agenda besar tersembunyi, hy Tuhan yg tahu

Author — akma fairuz

Author

Dr Mahathir - "Father of Modernisation of Malaysia"


Author — Soph Ain

Author

Tujuan click video ni hanyalah semata-mata nk baca komen..

Author — art Jard

Author

aku ni ahli umno dri zaman tun m smpai skrg ni.so ada apa2 masalah ke klau aku dok menyampah dgn kerajaan skrg ni.kerajaan yg byk susahkan rakyak.love u 4ever tun m...

Author — Shahrimba007 Shahrinba007

Author

Kalu rope ni najib memerintah kerajaan dgn menteri kabinetnya kerajaan ini bakal tumbang...

Author — Mohd Noor Zahrin

Author

Itu masa dulu boleh kau buli. najip bukan senang nak bulikan sebab najip dah belajar apa yang terjadi pada pemimpin dulu yang di jatuhkan kau mahadykutty sekarang najip buli balik... nak jatuhkan najip terpekik terlolong sampai orang punya keturunan bangsa di katakan lanun ambil kau satu kaum bugis diIndonesia buat perhimpunan mengutuk sekeras keras terhadap tun si mahadykutty.. kesian dia mulut dahlah celupar tambah pula melayu mudah lupa ini yang aku sokong mahadykutty. Sila jawab 🐝🐝🐝🐝

Author — Tebuan sengat Bin bisa

Author

Mana cerita pasal najib? -_-" cerita pasal mahathir je tak jadi ape.

Author — ucop mac

Author

Zaman beliau juga bercambah dan membiaknya kronisme (sahabat dan saudara diberi projek)..setakat melibatkan saudara dalam politik bagi aku tak ada masalah selagi tak kebas duit rakyat..(nanti ada menyamakan PKR dengan kronisme) tapi kronisme zaman mahathir bukan setakat pilih anak dan sahabat dalam politik tetapi memberikan projek dan perniagaan untuk menambahkan kekayaan.. itu lebih keji.. Firaun juga pernah memerintah sebuah empayar terkenal di asia barat dan disegani lawan tapi adakah dia seorang pemimpin yang bagus menjaga rakyat dan kebajikan rakyat sepenuhnya? Malah Allah telah menghina firaun walaupun sebahagian manusia memujanya kerana kehebatan mentadbir..

Author — Achmad Abdollah

Author

ape yg 'mangsa' nya malaysiakini? kalau pemimpin yg ade tak pandai tadbir negara, kenalah singkir.. Berapa Najib bayar ko ckp mcm ni?

Author — Syhz.ms

Author

TUN M x berniat nk tumbangkan sesiapa beliau takut akan masa depan negara ni klu dipinpim oleh peminpim yg x boleh meminpin...TUN M dah rancang smpi 2020 tpi Pak lah gagal nk melaksanakan tapi lebih teruk bila najib memerintah..lingkup hasil bumi malaysia.. TUN M TRUE MALAYSIAN HEROES

Author — areziman_joe joe

Author

Malaysiakini BODOH...masa Tun lah rakyat hidup aman...Tun suruh rakyat berkerja bukannya jadi malas harapkan kerajaan...yg mana rajin dapat projek bukan macam sekarang..
Ni tak smpai Vincent Tan tu pun lari kluar merajuk.

Author — Lammergeier

Author

Org mlayu kita ni.apa saja pmimpin buat smua x btol.x bgus.knpa ada akal Allah bgi x tau nk gna.apa saja mahadir ckp .mahadir hasut trus trima bulat2.plik nya mlayu kita ni lpa apa tjuan mahadir buat mcm tu.sbb mahadir pnah kata.mlayu mdah lupa.bb tu apa mahadir kata mlayu trima n sokong trus.

Author — Zaini Dawan

Author

aku pon x nk klau pemimpin negara lembik.ikut dngr ckp bangsa lain bwat ape.

Author — Muhammad Naim

Author

- Is it the... Curse.. or... Revenge... of Mathartir to the people who did things to him...??? I remember when he first ascended to the post of pm (thanks & no thanks to Hussien Onn)... the newly minted pm wears a Beatles or wild man hair style (presumably he meant business & no play play), together with Bush Jackets (presumably to mean ragged, down to earth His style of leadership was to be the.... Modern Liberal and yet down to business....

- However, we witnessed that (& as what he wrote/complaint) that his ruling style met with stiff resistant... by powerful  forces .... grass root & mid-level Umno people, ....judicial / legislative groups, .... religions bodies ...etc... up to the time the newspaper reported that at one Pahang village meeting.... villagers there showed contempt & were aggressive in behavior toward him..

- Thereafter.... we noticed that he changed, just like what people use to " You cannot beat them, then join them "....

- He also wrote that... people jealous of his position... gathered in groups to ..pull him down...  as... what we now know as... Umno Malay culture...(dengki-ism, ...if I am not wrong)

- As it was, once he embrace the... Umno Malay culture... there's no turning back... which in my humble opinion cost him ... not to be nominated & promoted to higher post in the International community of nations.... i.e. Secretary-General of the UN... a position by his own intellect he is capable to perform...

- He had complaint times and again and even Stage-Cried about the Malays.. or more accurately the... Umno Malays.... about the 'Tongkat' phenomenon... and yet today.... Cronyism., etc, etc remains...

The above are what I can remember... maybe someone can enlighten or correct me... as at where I am wrong.... no

-

Author — Teh Choo Siang

Author

Pienso en ser purificado y un buen musulman

Author — Jesus Garcia

Author

Taktahu laa klau najib letak jawatan sape yg layak utk jd PM...tgk bwahan dia suma cm blurr jew..haha..yg penting TUN M mmg hbat cra pmenrintahan dia dlu...

Author — Khai Anwar

Author

salam sedara/i semua,

80 peratus komen yg saye baca, 95 petatus menyokong tun.

kebanyakan pemimpin d puji jasa2nye selepas kematian mereka tapi tun d puji masa masih hidup lagi.

tun nampak tak temakan dgn pujian2. masa jadi pm, beliau pulangkan beratus kereta yg d hadiahkan pdnye.
beliau juga x mau namanye d bubuh pd bangunan, jalan, struktur, jambatan, univetsiti dll

fikir2kanlah. ini tande beliau seorang yg ikhlas.

syabas tun sekali lagi.

the reason he stay on 22 yrs is theres no apparent good leader to replace him.

Author — Safuan Ishak

Author

1970 - Tunku Abdul Rahman
1986 - Musa Hitam
1998 - Anwar Ibrahim
2009 - Abdullah Badawi
2015 - Najib Tun Razak
Dr M have rest only have you can never bit the Lama lagi downfall ////

Author — Haja Samsudin