Disana rancak, disini rancak berdosa. Pengakhirannya niaya !

  • 🎬 Video
  • ℹ️ Published 7 months ago
preview_player
UCJjCg-W1DQPlE07EmyKFi7Q

#malaysiapress #mediaorangkita

💬 Comments
Author

Wahh hebatnya tuan pegawai polis. Siap bagi nasihat dekat orang awam lagi. Ini la yg masyarakat mahu, PDRM mmg terbaik

Author — Viking Sparta

Author

🇲🇾Disana rancak disini rancak Berdosa merata2, Last2 tak ingat nak Bertaubat berdosa3, Boleh ke Neraka1🇸🇦, Baru la habis ayat tu👍#HakOrang#Muhasabah/insaf bersama2*sentiasa#Berusahalah memperbanyakan#Kebaikan*dan bertekad#Menjauhi segala#Kemungkaran

Author — kafir neraka beriman syurga

Author

Islam dah cakap Jangan kamu menghampiri zina.. nak dekat dekat pon islam larang apatah lagi melakukan perbuatan keji itu.. islam pon ada cakap kalau tak dapat mengawal nafsu maka berpuasalah.. Saya menyeru kepada para pembaca marilah kembali kpd Islam.. Marilah kembali kpd islam yg sebenar Yg di redhoi oleh Allah dan Rasul.. semoga Allah mengampuni sgl dosa yg kita sesalkan..

Author — Rahman

Author

Betul tu apa yg abg polis ni ckp...tapi aku tgk hukuman ni x adil berat sebelah...kalau dua2 suka sama suka berzina sepatutnya dua2 kena...dlm sistem hukuman hr ni byk yg mengarut dan x adil... sedangkan kalau kt tgk hukuman islam itu adil dua2 kena. Kalau si budak itu bt tuduhan fitnah tambah lg hukuman. Sistem sosial hr ni yg byk lahir dr barat la yg byk merosakan manusia terutama umat islam, sedangkan sistem sosial islam menjaga setiap tingkah laku pebuatan manusia itu sendiri. Semoga sistem islam yg sebenar akan kembali mengatur manusia. Insya Allah

Author — zaraki bleach

Author

Itulah undang-undang sekular. Jantan dan betina suka sama suka berzina tetapi jantan sahaja masuk penjara dan dirotan kaw-kaw hingga terkencing. Jika mengikut hukum Islam, kes suka sama suka berzina, jantan dan betina yang belum berkahwin akan disebat.

Author — Muslim Defender

Author

Betul kata tuan tu nasihat amat di hargai cara nasihat lemah lembut semua orang boleh jelas tutur kata ibarat bercakap dengan adik adik terbaik tuan

Author — Ibrahim Bin Shafien

Author

respect inspektor memberi nasihat kepada orang2 diluar sana...

Author — Now Media

Author

ini nasihat yg berguna...sebab dah ramai yg terkena macam itu...
mmg terbaik tuan..

Author — Scoll_Qiey Channel

Author

X kira tua ke muda, , bawah umur ke, ada undang2 xde udang bab zina ni memang wajib di jauhi, , lakukan sesuatu kerana ALLAH bkn kerana pujian atau pn manusia semata, , klau nk bersetubuh dgn prempuan nikah lh jln utama xde solution lain..

Author — C.U.B.A D.U.L.U

Author

Wow bagus sekali nasihat dari PDRM ni ...syabas 👍👍👍

Author — The Best For Nothing

Author

Alhamdulillah..terima kasih atas peringatan TUAN

Author — LILIN DIRI

Author

Kalau bawah 16 dikira rogol dlm semua keadaan.

Kalau 16 n 17, masih bahaya sbb mungkin boleh didakwa. Di malaysia, takrif kanak2 adalah, seorang bawah 18 tahun.

Age of majority(dlm undang) di Malaysia, 18 tahun.

Author — Mazda Miata

Author

TERBAIK TUAN. CARA PENYAMPAIAN TU SAMPAI.
SALUTE!!!

Author — moonster_67

Author

Tuan Juki. Selalu round area Bagan Serai. Budak2 motor sana pon tak lari klu ada dia. Pasal setiap kali dia kejar mesti dapat 😂

Author — Zack PC fix

Author

Terima Kasih atas nasihat dan peringatan. terbaik la Tuan 👍

Author — MK

Author

Lelaki atau Perempuan jangan kacau kalau dibawah 21 tahun !!! Mereka mesti belajar dulu dan mendapat pendidikan untum masa depan yang lebih cerah.

Author — RK

Author

Saya suka dengan cara anda menyampaikan supaya sampai kesemua individu yang selalu disana rancak disini rancak las las bekipas pongong kna rotan 10 tahun penjara 3 hari pun rasa 3 tahun bro hati hati memilih pasangan.

Author — mazlanlan todak

Author

Betul la kata Jijo Alfonso. 3 benda yg menjatuhkan negara.
1. Rasuah
2. Tak tepati masa
3. Cinggey

Author — Muhammad Helmi

Author

Terbaek tuan...penerangan padat dan padu...

Author — OLDMAN49

Author

Nasihat yg sangat bermanafaat..TQ tuan..

Author — Mohd Roy